Kalix Tele24 och Personlig Svarsservice är numera en del av Responda Group. Välkommen till oss!

SVARSSERVICE

Få frihet att fokusera på er kärnverksamhet

Experter på svarsservice & framtidens kundservice

Vi erbjuder framtidens svarsservice

Vår svarsservice ger dig frihet när du behöver en paus från stressiga moment som en ständigt ringande telefon för att kunna fokusera på viktigare saker som förbättrar din verksamhet. Vi besvarar dina kundsamtal professionellt och omsorgsfullt, meddelar dig via e-post eller SMS. Vår svarsservice är den ultimata lösningen – komplett, personlig och skräddarsydd efter dina behov.

Din pålitliga partner
Det finns flera goda anledningar till att outsourca din kundservice till en pålitlig partner som erbjuder professionell svarsservice och växeltjänst. På Responda Group har vi dedikerade serviceproffs som tar hand om dina inkommande samtal – dygnet runt, året om. Genom vår integrerade plattform får våra telefonister snabb tillgång till status och digitaliserad information för mottagaren av samtalet vilket säkerställer en enkel och smidig kundresa.

Kontinuerlig kvalitetskontroll
Våra medarbetare genomgår noggrann serviceutbildning och kontinuerlig kvalitetskontroll för att säkerställa högsta standard. Om du inte har en egen växel, eller använder en molnbaserad lösning, kan vi fortfarande avlasta dig genom att hantera och vidarekoppla samtal på ett effektivt sätt.

 Vår flexibla lösning anpassas efter dina unika behov. Vi kan koppla och filtrera samtal, ta emot meddelanden, dela viktig information, och mycket mer. Med Responda Group kan du fokusera helt och hållet på din kärnverksamhet medan vi tar hand om din svarsservice och växeltjänst på bästa möjliga sätt.

Vilket behov har ni?

Helentreprenad

Alla inkommande samtal till din verksamhet, eller bara vissa typer av ärenden, hanteras av utbildade och kvalitetssäkrade telefonister. Det kan även gälla behov såsom jour eller presstjänst.

Overflow

Telefonister finns tillgängliga för att minska kötider, hantera volymtoppar och ökade volymer under högsäsong för att alltid kunna erbjuda dina kunder snabb och personlig kontakt.

Krishantering

Vid störning eller kris ökar antalet inkommande samtal drastiskt samtidigt som kravet på tillgänglighet för att ge besked eller svara på frågor ökar. Det som blir uppenbart är att man inte klarar situationen på egen hand med befintliga resurser. Vi är din backup för att avlasta verksamheten samtidigt som ni är tillgängliga för era kunder.

Jour

Säkerställ att du är tillgänglig och att dina kunder möts av en personlig kontakt de behöver rapportera jourärenden eller kontrollera status kring pågående arbete. Ge dina kollegor möjligheten att arbeta ostört.

Verksamhet

Helentreprenad

Alla inkommande samtal till din verksamhet, eller bara vissa typer av ärenden, hanteras av utbildade och kvalitetssäkrade telefonister. Det kan även gälla behov såsom jour eller presstjänst.

Overflow

Telefonister finns tillgängliga för att minska kötider, hantera volymtoppar och ökade volymer under högsäsong för att alltid kunna erbjuda dina kunder snabb och personlig kontakt.

Krishantering

Vid störning eller kris ökar antalet inkommande samtal drastiskt samtidigt som kravet på tillgänglighet för att ge besked eller svara på frågor ökar. Det som blir uppenbart är att man inte klarar situationen på egen hand med befintliga resurser. Vi är din backup för att avlasta verksamheten samtidigt som ni är tillgängliga för era kunder.

Jour

Säkerställ att du är tillgänglig och att dina kunder möts av en personlig kontakt de behöver rapportera jourärenden eller kontrollera status kring pågående arbete. Ge dina kollegor möjligheten att arbeta ostört.

Vårt erbjudande inom svarsservice

Svarsservice

Ni bestämmer hur ni vill att vi ska svara och hantera era samtal.

Dygnet runt, året om

Vi kan svara dygnet runt, 365 dagar om året om du vill!

Vi kan svara på

Svenska, engelska, norska, finska samt danska.

Inga missade samtal

Om ni inte är tillgänglig tar vi meddelanden och informerar er via SMS och/eller e-post.

Tillsvalstjänster

Det finns massor av tillval ni kan göra för att skräddarsy vår tjänst efter era behov.

Flexibel

Besvarar samtalen när ni inte hinner, vid semester, sjukdom eller när ni behöver arbeta ostört.

Vanliga frågor om svarsservice

Det finns flera anledningar till varför man ska använda en extern svarsservice. Med outsourcad svarsservice ökar ni er tillgänglighet och ni missar aldrig några viktiga samtal samtidigt som ni kan fokusera på er kärnverksamhet. Våra utbildade serviceproffs besvarar era inkommande samtal och ger era kunder ett personligt bemötande.

Ni bestämmer själva vad telefonisterna ska svara och hur just era samtal ska hanteras. Om vi ska koppla, ta meddelande eller hjälpa till med något annat. Våra professionella telefonister är vana vid att hantera en stor mängd samtal från många olika kunder.

Genom integration till vår plattform ser våra telefonister användarens status och hur samtalen ska hanteras. Alla våra medarbetare får en grundlig serviceutbildning och verifieras löpande i kvalitet, engagemang och hantering för att fortsätta utvecklas. Har du ingen växel eller använder en molnbaserad växel kan du fortfarande bli avlastad genom att styra och vidarekoppla samtal till oss.

Det beror lite på vad ni vill ha hjälp med och hur omfattande tjänst ni vill ha, men vanligtvis så tar det ca 5–10 dagar. Kontakta oss så kan vi göra en mer exakt bedömning utifrån era behov.

Telefonpassning och svarsservice är bara två olika benämningar på samma tjänst. Båda betyder att ett externt företag svarar på telefonsamtal som ni själva inte hinner eller kan svara på.

Vi har olika prisupplägg beroende på hur många samtal som ska besvaras samt vad ni vill ha hjälp med. Kontakta oss så eller fyll i formuläret så hjälper vi dig att ta fram ett prisförslag.

Självklart, vi kan svara dygnet runt året om. Beroende på vilket behov ni har.

Vinster med svarsservice

Ökar tillgängligheten
Ökad kostnadseffektivt
Ökad effektivitet
Ökad kundnöjdhet

Kontakta oss

010 - 184 00 00

Öppet dygnet runt

Rulla till toppen