Krisberedskap

När en störning eller kris uppstår är tillgängligheten viktigare än någonsin och mängden samtal till växeln ökar. En kris respekterar inte några kontorstider utan kan inträffa när som helst under dygnet. Med telefonist på distans från Kalix Tele24 har ni ständig beredskap. Professionell backup helt enkelt. Beställ vår krisberedskapsfolder: krisberedskap [at] kalixtele24.se

Oavsett när en störning eller kris inträffar är det viktigt att kunna hantera det utökade behov som uppstår. Störningen kan orsakas av oväder, strömavbrott eller annat som gör att telefonisten inte kan utföra sitt arbete. Eller produktionsfel som kräver omedelbara åtgärder i form av produktåterkallande och höjd beredskap och tillgänglighet.  Det som blir uppenbart är att man sällan klarar detta på egen hand med befintliga resurser. Båda dessa exempel visar på vikten av en fungerande kris- och beredskapsplan som inkluderar växel och telefonist, något som även bör beaktas när du överväger outsourcing.

Svarstjänst vid kris

  • Vi hjälper till att ta fram rutiner för telefonin i händelse av en akut situation.
  • Vi tar emot samtalen och svarar enligt specifik instruktion.
  • Vi kan ge information eller hänvisa till hemsida, facebook, etc.
  • Vi kan filtrera samtalen enligt önskemål.
  • Vi kan ta emot meddelanden som vidarebefordras via sms eller mail.
  • Vi kan koppla ut samtal enligt specifik instruktion med avisering.
  • Vi gör en uppföljning och utvärdering av händelsen för framtida behov.

Läs mer om svarstjänst vid kris

Läs vår debattartikel 

Beställ vår folder!

Vi har sammanställt ett antal faktorer som vi anser viktigt att tänka på för att upprätthålla en hög tillgänglighet för dina kunder även vid en krissituation. Du beställer vår Krisberedskapsfolder genom att kontakta oss via chatten eller maila till krisberedskap [at] kalixtele24.se. Det går även bra att använda vårt kontaktformuläret här intill. Ange dina kontaktuppgifter samt "Krisberedskap" så skickar vi den till dig kostnadsfritt.

Naturligtvis finns vi även personligen till hands för att svara på ytterligare frågor eller bistå med råd vid upphandling av telefonisttjänster.

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder svarsservice, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Underlättar arbetet för växel och kundwebb Blomsterlandet

KalixTele24 tar ca 1 500 samtal och 500 mail åt oss i månaden. 

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.
 

Hög servicenivå Landstinget Sörmland

Landstinget Sörmland satsar på hög servicenivå.

Tillgänglighet Chiquita Sverige

Förbättrad tillgänglighet för kunder och konsumenter.

Kalix Tele24 och GDPR

Läs om vårt arbete med GDPR.