Tips innan du ansöker

Läs på

Innan du ansöker läs på om Kalix Tele24 på vår hemsida för att få en bättre bild av vilka vi är och vad vi gör. Läs gärna om våra medarbetares upplevelse av att jobba hos oss. Dessa hittar du under rubriken Våra medarbetare.

Ansökan

  • För samtliga tjänster är CV samt personligt brev ett krav. Gå igenom dina ansökningshandlingar innan du skickar dem och stäm av att de är aktuella.
  • Anpassa din ansökan efter den tjänst du söker, så ökar du dina möjligheter att få jobbet.
  • Motivera i din ansökan varför du är intresserad av tjänsten och oss som företag. Vi vill gärna veta varför just du vill jobba hos oss på den här tjänsten!
  • Förklara i ansökan varför du är rätt person för tjänsten och vad du kan bidra med.

Så här ansöker du

  • Du ansöker genom att registrera en personlig profil i vårt rekryteringsverktyg som du hittar under rubriken Jobb. Därefter öppnar du aktuell annons och väljer Ansök.
  • Om vi inte har något ledigt jobb inom det område du är intresserad av just nu kan du skicka in en spontanansökan via rekryteringsverktyget.

Nästa steg

  • En bekräftelse skickas till dig via e-post när vi mottagit din ansökan.
  • När ansökningstiden gått ut påbörjas urvalsprocessen utifrån aktuell kravprofil. Därefter kallas de aktuella kandidaterna till en personlig intervju.

Intervjun

Den personliga intervjun är ett tillfälle för oss som arbetsgivare att lära känna dig som person samtidigt som det ger dig möjlighet att få en bättre bild av oss som arbetsgivare och möjlighet att ställa frågor.

  • Förbered dig inför intervjun; träna på att presentera dig själv, motivera varför du är intresserad av jobbet, varför du är rätt person för jobbet m.m. Ju bättre förberedd du är desto tryggare kommer du att känna dig under intervjun.
  • Fundera över vad du vill förmedla under intervjun och försök att fokusera på detta.
  • Var dig själv.
  • Tänk på ditt kroppsspråk.
  • Kom i tid.

Efter intervjun

  • Kontakta dina referenser så att de är beredda på att bli kontaktade av oss.
  • När rekryteringen är avslutad får samtliga kandidater besked gällande tillsättningen.
  • Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor kring processen eller någon specifik tjänst.

Kalix Tele24 erbjuder telefonpassning, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Underlättar arbetet för växel och kundwebb Blomsterlandet

KalixTele24 tar ca 1 500 samtal och 500 mail åt oss i månaden. 

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Kostnadseffektivt Plannja

Komplett funktion med dygnet runt-bemanning och professionellt bemötande.

Tillgänglighet Cosmo Consult AB (fd Tectura)

Bättre tillgänglighet för kunder.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Avlastning Centrumadvokaterna Syd AB

Avlastning minskar stress och ger bättre service.

Dygnet runt-service Arctic Group

Arctic Group finns alltid tillgängligt för support.

Dygnet runt-service Compodium

ComPodium ger bra service dygnet runt.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.