Nyhetsbrev november 2014

Tack för ert förtroende!

Vi kan inte känna annat än värme och ödmjukhet inför den fina respons vi fått i årets kundundersökning.

De investeringar vi gjort i teknik och kompetensutveckling samt vårt långsiktiga kvalitetsarbete ger uppenbarligen resultat. Men självklart finns det förbättringsområden, även det är ni duktiga på att påpeka. Så tack för att ni inte bara ger oss beröm utan även konstruktiv feedback.

Här kan det vara på plats med en vädjan: Kvaliteten på vår service bygger mycket på den input vi får från dig som kund. D.v.s. att du och dina medarbetare är duktiga på att hänvisa er, uppdatera personallistor, ansvarsområden osv. Det är ett kontinuerligt arbete där vi försöker hjälpa till och påminna, men även förse er med hjälpmedel. Vi har bl.a. en kostnadsfri app som underlättar hänvisning. Ni kan även gå direkt in på kundwebben och skapa en hänvisning. Vill ni ha hjälp kan ni alltid nå oss via telefon, e-mail, chatten eller kontakformuläret på www.kalixtele24.se. Dessutom lanserar vi nu en förbättrad version av kalenderkoppling som gör att de möten ni lägger in i kalender automatiskt förs över till oss så att vi kan ge de inringande rätt information om var ni är och när ni väntas tillbaka.

Hör gärna av er med idéer och synpunkter om hur vi kan fördjupa våra samarbete.

Roland Pihlström, VD
roland.pihlstrom [at] kalixtele24.se

 

Rekordhög kundnöjdhet

Kalix Tele24 har i år uppnått en rekordhög kundnöjdhet med index 81 (2013: 78), vilket vi är mycket glada och stolta över. Det kan t ex jämföras med SKI:s (Svenskt kvalitetsindex) mätning av Telekombranschen som uppnådde ett NKI på 67 (69) för 2013. Att vi lyckats öka vårt NKI med tre enheter beror på bra feedback från er vilket gör att vi kan fokusera vårt kvalitetsarbete på rätt åtgärder. Läs mer

Förbättra din svarstjänst med kalenderkoppling!

Med denna tilläggstjänst kopplar vi ihop oss med ert kalendersystem. Det innebär att din och dina kollegors kalender blir synlig för våra telefonister. Fördel? Jo, på så sätt får de aktuell information om när du är upptagen och kan ge bättre service till era inringande kunder. Du väljer självklart vilka upptaget orsaker som ska vara synliga för våra telefonister och vad som ska vara privat och bara synligt för dig. Läs mer

Hur säkrar ni tillgängligheten vid störning eller kris?

Under hösten har organisationers och myndigheters krisberedskap diskuterats flitigt i media. När det händer något oförutsett ökar belastningen på växeln väsentligt vilket gör att många kunder inser att det behövs avlastning och back-up. Störning eller kris orsakas inte bara av oväder och stormar, de kan lika gärna uppstå vid fel och brister i produkter och tjänster som kräver åtgärd eller, mer positivt, vid stort tryck efter en ny produkt. Vad skulle kunna orsaka störning eller kris i er verksamhet och vilken beredskap har ni i dagsläget? Läs mer om det och beställa vårt dokument ”krisberedskap med Kalix Tele24”.

Så ökade vi servicegraden för Plannja

Plannja ägs av SSAB som tidigare skötte deras telefonilösning. Men eftersom SSAB är ett större bolag med andra krav och kostnader kopplade till sin växel, så fanns det behov av att hitta en annan telefonilösning. Plannja behövde dessutom sänka kostnaderna och öka tillgängligheten utan begränsade öppettider. Valet var i slutändan ett enkelt och kostnadseffektivt alternativ: Kalix Tele24 tog över hela telefonistfunktionen. På köpet fick Plannja ökad tillgänglighet dygnet runt och kunde på så sätt även öka servicegraden. Plannja har varit kund hos oss länge och deras avtal omfattar vår mest avancerade tjänst där Kalix Tele24 är fullt integrerad i Plannjas plattform och har bl a full inblick i frånvaro- och hänvisningssystem. Läs mer

Kalix Tele24:s ägare Kristian Rothoff nominerad till årets entreprenör

Kristian Rothoff, ägare till Kalix Tele24, har nominerats till EY Entrepreneur Of The Year, som arrangeras av revisions- och konsultföretaget Ernst & Young. Av de närmare 870 entreprenörer i den svenska tävlingen återstår nu efter uttagningar cirka 60 kandidater till en finalplats. Kristian Rothoff är en av tio nominerade som kommer att delta i regionfinalen för region Norr. Läs mer

Kom ihåg att informera oss inför julen!

Vi vill påminna er om att meddela oss era ledigheteroch hänvisningar kring jul och nyår. Använd gärna vår app, alternativt kontakta kundtjänst via telefonist [at] kalixtele24.se eller 0920-24 00 00. Ni kan även gå direkt in på kundwebben och skapa en hänvisning. Vill ni ha hjälp kan ni alltid nå oss via telefon, e-mail, chatten eller kontakformuläret på www.kalixtele24.se.

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder svarsservice, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Underlättar arbetet för växel och kundwebb Blomsterlandet

KalixTele24 tar ca 1 500 samtal och 500 mail åt oss i månaden. 

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Kostnadseffektivt Plannja

Komplett funktion med dygnet runt-bemanning och professionellt bemötande.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Avlastning Centrumadvokaterna Syd AB

Avlastning minskar stress och ger bättre service.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.
 

Hög servicenivå Landstinget Sörmland

Landstinget Sörmland satsar på hög servicenivå.

Tillgänglighet Chiquita Sverige

Förbättrad tillgänglighet för kunder och konsumenter.