Nyhetsbrev maj 2014

Medarbetarna, vår största tillgång!

Jag tror många håller med mig om att medarbetarna är ett företags största tillgången. Det finns många dimensioner av detta. Våra medarbetare är inblandade i varje samtal vi tar för våra kunder. Visst, tekniken är viktig, men det är telefonisterna, kundservicepersonal mfl. och hur de trivs som är helt avgörande för kvaliteten på våra tjänster.

Med hjälp av ett enkätverktyg från Questback genomför vi årligen en medarbetarundersökning i enkätform.  Årets resultat visar att vi lyckas väldigt väl med att skapa ett företag där medarbetarna mår bra och trivs. Vi brukar i vår kundkommunikation säga att ”det hörs att våra telefonister mår bra” och jag hoppas det speglar den känsla och upplevelse som du själv har som kund. Läs mer om resultatet i intervjun med vår personalchef här nedan.

Inledningen av 2014 har annars präglats av ett intensivt samarbete med våra partners, då antalet offentliga upphandlingar har varit relativt stort. Det är glädjande att allt fler företag och organisationer ser outsorcing som ett  bra och kostnadseffektivt alternativ för sin telefonistservice.

Vi är nu mitt uppe i lövsprickningen och snart är sommaren här med krav på back-up inför semestrar och ledighet. Vi har likt tidigare år ett bra sommarerbjudande för de som vill ha hjälp med telefonpassning under semesterperioden. Känner ni någon i ert nätverk som ni tycker borde ha vår tjänst så tipsa gärna om detta som ett bra sätt att testa vad vi kan bidra med.

För att öka interaktionen med våra kunder och snabbt ge svar på frågor och funderingar har vi sedan en tid tillbaka en chattfunktion på vår vår hemsida. Besök gärna vår webb, förutom chatten hittar du även erbjudanden för Kundservice, Mailhantering och Bokningstjänster.När vi ändå svarar på dina samtal, finns det andra uppgifter vi kan hjälpa till med.

Under det här året är vi flitiga besökare på olika evenemang så ta gärna tillfället i akt och prata med oss om hur vi kan utveckla vår relation.

roland.pihlstrom [at] kalixtele24.se (Roland Pihlström), VD
 

All time high i vår medarbetarundersökning!

Vi har fått ett väldigt positivt resultat i årets medarbetarundersökning, berättar Ida Söderbäck, Tf. Personalchef.

NMI (Nöjd Medarbetar Index) landade på hela 74.8 vilket är vårt högst uppmätta resultat någonsin och en väsentlig ökning från f.g. år då vi låg på NMI 68.5.

Det goda resultatet beror dels på ett stort engagemang hos vår ledning och våra chefer, vilket naturligtvis smittar av sig på hela verksamheten. Tittar vi på olika områden kan vi konstatera att vi har en positiv utveckling inom samtliga. Ledarskap (4,4/5.0) ligger i särklass högst följt av hur man upplever Samverkan och gruppeffektivt (4,3) samt Resultat och målsättning (4.3).

- Generellt kan man väl säga att faktorer som god sammanhållning, respekt för varandra och att man trivs med sina kollegor påverkar resultatet positivt. Vidare, att vi arbetar med återkommande medarbetarsamtal för samtliga - oavsett roll i företaget. Det gör att man kan ha en kontinuerlig uppföljning av resultat och mål samt en dialog kring förbättringsområde, menar Ida.

Hur ser du på målet framöver?
- Vårt mål är givetvis att upprätthålla den höga nivå vi ligger på men även att fortsätta arbeta med frågor som rör arbetsklimat, t.ex. hur medarbetarna kan utvecklas i sina roller och hur vi kan ta vara på varje enskild medarbetares kompetens på ett ännu bättre sätt, säger Ida.

Vad innebär ett högt NMI för våra kunder?
- Ja, det säger väl sig själv nästan? Nöjda och engagerade medarbetare gör ett bättre jobb helt enkelt. Vi brukar ju säga att ”det hörs att våra telefonister mår bra, avslutar Ida.

Vill du veta mer om undersökningen kan du kontakta ida.soderback [at] kalixtele24.se (Ida Söderbäck).
 

Chatta med oss!

I ett steg att öka vår tillgänglighet och snabbt kunna svara på dina frågor och funderingar så kan du nu chatta med oss via vår webb.

Vår kundtjänst besvara dina frågor direkt via chatten alla vardagar mellan kl. 8:00-17:00. Andra tider kan du skriva och lämna ett meddelande via chattfunktionen.

 

Ny Kundansvarig

Vi hälsar Therese Westman-Petterson varmt välkommen som ny Kundansvarig hos oss!

"Det känns väldigt stimulerande att få möjligheten att arbeta på Kalix Tele24, ett företag som är branschledande och med värderingar som jag själv finner viktiga och som har många kompetenta medarbetare." Therese Westman-Petterson

Therese är utbildad ekonom i botten men har även utbildning inom Marknadsföring. Hon har en gedigen erfarenhet av försäljning, marknadsföring och projekt. Under större delen av sin karriär har hon haft kundorienterade roller vilket gett henne en god insikt och förståelse för kundrelationer. De senast åren har hon arbetat med projekt i en internationell miljö hos TeliaSonera AB.

Therese kommer att sitta tillsammans med våra Key Account Managers på kontoret i Nacka Strand.

 

Columbi Ägg

Den 21 mars avgjordes annonstävlingen Columbi Ägg som tidningen Dagens Samhälle anordnar. Kalix Tele24 var en av 13 nominerade annonskampanjer. Tyvärr så nådde vi inte ända fram, men hamnade på en hedersam 2:a platsen tillsammans med övriga bidrag. Grattis BoKlok som blev årets vinnare!

 

På gång!

Under året deltar vi på ett antal mässor och konferenser. Bland annat så hade vi monter samt samt höll ett miniseminarium under Centrexdagarna 8-9 april. I mars så deltog vi deltog även på Avaya användarförenings årliga konferens.

Närmast så kommer vi att delta på Aastradagarna 13-14 maj, Djurönäset.

Kom och träffa oss och läs mer om kommande evenemang.

 

Sommarsemester – hänvisningsdags!

Nu är närmar sig sommaren, kom ihåg att meddela oss era ledigheter och hänvisningar samt eventuella ändrade öppettider under sommaren. Använd gärna vår app, alternativt maila till kundtjanst [at] kalixtele24.se eller ring 0920-24 00 00.

Som vanligt fyller vi på med sommarvikarier för att alltid vara redo att besvara era samtal. I år får vi 6 nya sommartelefonister, som introduceras genom fyra veckors utbildning. Dessutom välkomnar vi tillbaka flera av våra återkommande vikarier och timanställda.

Trevlig sommar!

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder telefonpassning, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Underlättar arbetet för växel och kundwebb Blomsterlandet

KalixTele24 tar ca 1 500 samtal och 500 mail åt oss i månaden. 

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Kostnadseffektivt Plannja

Komplett funktion med dygnet runt-bemanning och professionellt bemötande.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Avlastning Centrumadvokaterna Syd AB

Avlastning minskar stress och ger bättre service.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.
 

Hög servicenivå Landstinget Sörmland

Landstinget Sörmland satsar på hög servicenivå.

Tillgänglighet Chiquita Sverige

Förbättrad tillgänglighet för kunder och konsumenter.