Nyhetsbrev februari 2015

Satsa på kvalitet!

Året kunde inte börjat bättre – vi har blivit svenska mästare i telefoni! Vi är väldigt stolta över detta pris som vi vunnit tillsammans med Vattenfall. Vinsten är ytterligare ett bevis på att vårt kontinuerliga arbete med kvalitet lönar sig.
 
Vad är kontentan av detta? Jo, att telefonistbranschen liksom andra branscher kan och bör präglas av ett kvalitetstänk. När vi åtar oss att bli leverantör till en kund, så tar vi inte bara ansvaret för telefonin utan i realiteten även för varumärket. Det gäller första intrycket såväl som relationen med kundernas kunder över tiden. Vi vet ju alla att ett dåligt bemötande kan förstöra totalupplevelsen av en för övrigt bra produkt eller tjänst. Vi tänker därför kvalitet redan från start.

Önskar er trevlig läsning och en framgångsrik start på året!

Roland Pihlström - VD

Daniel Löf ger sina bästa upphandlingstips

För sjunde året i rad presenterade Offentliga Affärer de åtta organisationer som är nominerats till ”Handslaget 2014” - utmärkelsen för årets bästa upphandling/bästa upphandlare. Priset kallas Handslaget, eftersom det är en bra symbol för en god affär.

”Handslaget” delas ut under Upphandlingsdagarna i Nacka Strand i januari och tillfaller den eller de som genomfört, alternativt medverkat till, en synnerligen god affär genom offentlig upphandling och inom ramen för LOU.

I år fick Offentliga Affärer drygt 50 bidrag, 8 av dessa blev slutligen nominerade och en av dessa var Daniel Löf och Sveriges Radios Förvaltnings AB (SRF).

Motiveringen löd:
Daniel Löf, Projektledare på Sveriges Radios Förvaltnings AB:
För att på ett föredömligt sätt ha konkurrensutsatt marknaden och gjort ett gediget förarbete till förmån för såväl SRF som leverantörerna vid upphandling av telefonitjänster.

Grattis till nomineringen, Daniel, hur känns det?
-Det Känns fantastiskt - jag är en av de 8 bästa i Sverige!, svarar Daniel. Det här sättet att jobba har varit nytt även för oss. Vi kände att vi inför den här upphandlingen behövde mer kött på benen för att ta rätt beslut. Vi bjöd in fem leverantörer som fick ge sin syn på marknaden och som fick chans att presentera sin bild. På det sättet fick vi värdefull information som vi sedan kunde dra nytta av i upphandlingsunderlaget. Det är värt att ta sig tid att göra ett bra förarbete.

Läs hela artikeln här

Kom igång med appen - snabbguide

Har du inte kommit igång att använda vår serviceapp? Ladda ner snabbguiden. Med serviceappen kan du enkelt hålla koll på dina meddelanden och hantera din tillgänglighet.

Ladda ner snabbguide för:
iPhone
Android

Saknar du, eller har du glömt ditt lösenord? telefonist [at] kalixtele24.se (subject: Best%C3%A4llning%20-%20Nytt%20l%C3%B6senord%20till%20app) (Beställ nytt)

Nya medarbetare

Vi välkomnar Erika Nordin som är vik personalspecialist. Erika är personalvetare och en fena på arbetsrätt. Hon kommer närmast från Älvsbyns kommun.
Mikael Lund hoppar in som vik marknadskoordinator. Mikael är formgivare och marknadsförare. Han kommer närmast från A good friend.

Upphandlingsdagarna 2015

God stämning, intressanta föreläsningar och personliga kontakter summerar årets upphandlingsdagar. Tack till alla som kom förbi och hälsade på i montern och grattis till vinnarna av Kalix-löjrommen som vi lottade ut. Upphandlingsdagarna är Sveriges största årliga konferens och mötesplats för dig som berörs av och vill utvecklas inom svensk och europeisk offentlig upphandling.

Medlyssna med våra telefonister

Det är både roligt och lärorikt att medlyssna med våra telefonister. För att få bättre förståelse för vår verksamhet och tjänsten är det väldigt givande att sitta med och lyssna när samtalen strömmar in.

Kom till Nacka Strand eller Kalix och känn pulsen. Ring din kontaktperson och boka in ett besök.

Träffa oss här

Avayadagarna 17-18 mars
Vi kommer vara med på Avaya användarförnings 42:a seminarium 17-18 mars på Scandic Star Hotell i Sollentuna.
Lyssna på bland annat Yves Rochers kundservicechef Petra Olandersson.
Läs mer

Frukostseminarium 19 mars
Få kunskap om hur du kan öka försäljningen till kunder i offentlig sektor. Cecila Ahlgren Fries, marknadschef på Kalix Tele24 pratar om långsiktig marknadsföring och delar med sig av sina bästa strategier.
Läs mer och anmäl dig här

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder svarsservice, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Underlättar arbetet för växel och kundwebb Blomsterlandet

KalixTele24 tar ca 1 500 samtal och 500 mail åt oss i månaden. 

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Kostnadseffektivt Plannja

Komplett funktion med dygnet runt-bemanning och professionellt bemötande.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Avlastning Centrumadvokaterna Syd AB

Avlastning minskar stress och ger bättre service.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.
 

Hög servicenivå Landstinget Sörmland

Landstinget Sörmland satsar på hög servicenivå.

Tillgänglighet Chiquita Sverige

Förbättrad tillgänglighet för kunder och konsumenter.