Nyhetsbrev augusti 2014

Äntligen får man börja jobba igen!

Det kanske låter konstigt, men jag tillhör kategorin som efter en lång semester längtar efter att få börja jobba igen och komma igång med vardagen och möta hösten, en årstid jag verkligen uppskattar. Ni känner säker som jag att efter denna fantastiska sommar känns det ännu lättare att komma igång och jag ser med spänning fram emot alla affärsutmaningar som ligger framför oss.

En kort tillbakablick visar att första halvåret har gått bra både vad gäller vår löpande verksamhet, men även när det gäller inflödet av nya kunder. Vi har fått möjligheten att välkomna många olika typer av kunder, både stora och små, vilket visat att vårt erbjudande fungerar väl i alla typer av verksamheter och att en hög nivå på tillgänglighet och service är en angelägenhet för alla.

Under vintern och våren har det också varit oerhört intensivt inom offentlig verksamhet med upphandlingar. Kammarkollegiets ramavtal "Kommunikation Som Tjänst" har varit grunden och där vi tillsammans med vår operatörspartners har stor framgång, vilket för att vi har en god tillväxt av kunder inom offentlig sektor just nu.

Tittar vi framåt under hösten kommer det vara fortsatt stor efterfråga från offentlig sektor och faktum är att det segmentet ofta ligger relativt långt fram med nya trender. Vi kan nu även se att beteendet att vilja köpa alla kommunikationstjänster från en leverantör och dennes partners även sprider sig bland de privata företagen, stora såväl som små. Det här innebär att vi under hösten delvis kommer anpassa vårt erbjudande och vår leverans, så att vi i större utsträckning finns tillgängliga för er kunder som önskar köpa alla era tjänster från en operatör eller integratör.

Att vara lyhörd är viktigt så därför sjösätter vi i månadsskiftet vår årliga kundundersökning där ni har chansen att ge oss nödvändig feedback för att vi ska kunna hålla hög service nivåer och framför allt vidareutveckla vårt erbjudande.

Vi kommer även under hösen vara flitiga besökare och/eller utställare på mässor och kunddagar, närmast på tur är Enghousedagarna i Tylösand 1-2 oktober. Där kommer vi även att hålla ett seminarium tillsammans med en av våra kunder, så varmt välkomna att besöka oss i vår monter samt lyssna på seminariet.

Ha en bra start på hösten!

Roland Pihlström
roland.pihlstrom [at] kalixtele24.se

 

Kundundersökning

Du är en viktig del i vårt kvalitetsarbete. Genom vår årliga kundundersökning vill vi få hjälp av dig att bli ännu bättre. I slutet av augusti kommer du att få en enkät skickad till din mail. Alla svar är givetvis anonyma. Undersökningen kommer sedan att ligga till grund för vårt utvecklingsarbete.

Läs mer om vår kundundersökning och vårt kvalitetsarbete.

 

Träffa oss på Enghousedagarna 1-2 oktober

I år är Enghousedagarna på Hotel Tylösand i Halmstad 1-2 oktober. Årets konferens innehåller seminarier, föreläsningar och utställare som diskuterar olika aspekter kring hur du kan lyfta er kundservice till en ny nivå. Passa på och träffa våra representanter så får du information om hur vi kan bidra med att skapa effektivare upphandlingar, högre tillgänglighet och bättre kundservice.

Kom och lyssna på vårt miniseminarium där vi berättar om ett kundcase tillsammans med Vattenfall. Läs mer


Kundcase: Ökad tillgänglighet och konsumentkontakt

Hemglass har varit kund hos Kalix Tele24 länge. Från början hade de enbart behov av en svarstjänst under kvällstid, men med åren har behovet ändrats. När Hemglass såldes av Nestlé stod mycket av konsumentkontakten utan bemanning. Idag hjälper vi bland annat Hemglass med att administrera info@-mail samt deras Facebook-sida.
Läs mer om hur Kalix Tele24 hjälpte Hemglass med tillgänglighet och konsumentkontakt.

 

Toppnotering i Varumärkesbarometern

Sedan ett antal år tillbaka deltar vi i Veckans Affärers och Dagens Industris årliga varumärkesbarometer. I enkäterna exponeras läsarna för ett antal logotyper och besvarar frågor kring kännedom, omdöme och lojalitet. Igenkänningsgraden visar hur stor andel av de svarande som känner igen ett varumärke och vet vad företaget arbetar med.

Årets värde 49,2% i Veckans Affärer är en toppnotering, det högsta vi uppnått sedan 2009 då vi började mätningen! Anledningen till detta kan vara våra ökade investeringar i annonsering det senaste halvåret samt aktivitet i sociala medier.

 

Ny Personalchef

Den 1 september har vi en ny personalchef på plats, Catarina ”Cina” Johansson. Cina kommer närmast från Peab Industri. Innan dess har hon arbetat ett flertal år inom Luleå Kommun. Cina har en kandidatexamen i Sociologi med inriktning personal från Luleå Tekniska Universitet, samt har även läst kurser i Förhandling och Coachande förhållningssätt.

"Kalix Tele24 arbetar framgångsrikt med medarbetarfrågor vilket bidrar till en bra produkt för kunden. Det är en spännande och stimulerande utmaning att få fortsätta den utvecklingen tillsammans med alla drivna och engagerade personer i företaget." Cina Johansson

Vi hälsar Cina hjärtligt välkommen till oss!

 

Förändringar i din organisation?

Kom ihåg att meddela oss om det sker några förändringar i din organisation till hösten.

Maila till kundtjanst [at] kalixtele24.se ">kundtjanst [at] kalixtele24.se eller ring 0920-24 00 00.

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder telefonpassning, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Underlättar arbetet för växel och kundwebb Blomsterlandet

KalixTele24 tar ca 1 500 samtal och 500 mail åt oss i månaden. 

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Kostnadseffektivt Plannja

Komplett funktion med dygnet runt-bemanning och professionellt bemötande.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Avlastning Centrumadvokaterna Syd AB

Avlastning minskar stress och ger bättre service.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.
 

Hög servicenivå Landstinget Sörmland

Landstinget Sörmland satsar på hög servicenivå.

Tillgänglighet Chiquita Sverige

Förbättrad tillgänglighet för kunder och konsumenter.