Kalenderkoppling

Kalenderkoppling är Kalix Tele24:s tjänst för integrering av kalendersystem. Vi kopplar ihop ert kalendersystem – Microsoft Exchange (Exchange 2010, 2013 och Office365) – så din och dina kollegors kalender blir synlig för våra telefonister. På så sätt har de aktuell information och kan ge ännu bättre service till era inringande kunder. Du väljer naturligtvis själv vad som ska vara synligt för våra telefonister och vad som ska vara privat.

Föredelarna är många

  • Användarna lägger själva in sina frånvarobesked och använder sitt eget ordval för att beskriva sin frånvaroorsak till telefonisten.
  • Användaren kan hänvisa sin egen tid eller boka ett möte med många deltagare där allas accepterade frånvaro visas för telefonisten. Lägger du till exempel in ledningsgruppsmöten under våren så är alla möten, för alla deltagare, inklusive frånvarobesked redan inmatade och klara till telefonist.

Kalix Tele24s kalenderkoppling blir naturligtvis en synnerligen smidig helhetslösning när den kombineras med en modern mobil växelfunktion.

Enkel att använda

När nu vill att ett frånvarobesked ska visas för telefonist skriver du i ämnesraden in ”*” framför den text du vill ska visas. All text före ”*” blir din egen information om aktiviteten dvs den kommer inte med till telefonist. Då skickar systemet omgående informationen till vårt telefonisystem.

Vill du inte att en information ska visas för telefonist – till exempel om du använder kalendern för att planera din egen tid – skriver du precis som vanligt. Det är endast innehållet på ämnesraden samt start- och sluttid som skickas över till Kalix Tele24. All annan information stannar lokalt hos er. Om ett bokat frånvarobesked raderas eller flyttas uppdateras detta omgående för telefonist.

Vill du veta mer?

Kontakta din säljare eller vår kundtjänst på telefon 020 – 69 00 00.

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder svarsservice, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Underlättar arbetet för växel och kundwebb Blomsterlandet

KalixTele24 tar ca 1 500 samtal och 500 mail åt oss i månaden. 

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Avlastning Centrumadvokaterna Syd AB

Avlastning minskar stress och ger bättre service.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.
 

Hög servicenivå Landstinget Sörmland

Landstinget Sörmland satsar på hög servicenivå.

Tillgänglighet Chiquita Sverige

Förbättrad tillgänglighet för kunder och konsumenter.