Telefonister och Produktionsledare

 

petra_v.jpgPetra Verronen, telefonist och mentor, Haparanda

”Jag jobbar som telefonist och mentor på Kalix Tele24. Som telefonist är jag rösten ut till kunderna och många gånger kundens första kontakt med företaget jag svarar åt. Varje samtal är unikt och speciellt. Att vara mentor på Kalix Tele24 innebär att jag stöttar våra nya telefonister under deras utbildning.

Jag älskar att varje samtal är annorlunda och kontakten med människor. Att tala med cirka 350 olika personer varje dag är inte något som man får tillfälle till i andra branscher.

I mitt jobb motiveras jag av mina kolleger som hjälper och stöttar, man känner sig aldrig ensam. Jag vill att personen jag talat med ska få en positiv och bra känsla från samtalet. Ibland räcker det med att jag säger ”Ha en trevlig dag” eller använder ett tonläge som gör att just den personens dag blev lite positivare. Ibland räcker det med att bara ”le” i telefonen.

Kalix Tele 24 är bra på att lyssna på sina anställda och medarbetare. Företaget vill och ser till att alla mår bra genom träning, utbildning och möten. Vi har en stark teamkänsla genom hela organisationen som bidrar till att vi kan jobba effektivare inom alla områden.

 

annika_rautio-_produktionsledare.jpgAnnika Rautio, produktionsledare, Haparanda

"I februari 2006 började jag som timanställd telefonist på Kalix Tele24. Sedan dess har jag jobbat som teamledare, produktionsassistent och nu som produktionsledare. Att arbeta som produktionsledare innebär i huvudsak personalansvar för min telefonistgrupp.

För mig är det viktigt att vara en synlig och tillgänglig ledare som ser varje medarbetare. Målsättningen är att min grupp ska trivas och bidra till varandras och Kalix Tele24s utveckling. Det är viktigt att bygga upp ett förtroende så att man inom gruppen är lyhörd för varandras åsikter och vågar vara ärlig.

Jag tycker att det är viktigt att ha kul på jobbet.

En bra arbetskultur och ett bra arbetsklimat ger goda förutsättningar för att jag ska trivas. Kulturen på Kalix Tele24 gör just att man trivs och vill jobba kvar. Företaget förespråkar och satsar på ett coachande förhållningssätt som möjliggör personlig utveckling samtidigt som det medför att varje medarbetare tar ett stort eget ansvar. Jag tycker att Kalix Tele24 erbjuder många möjligheter till utveckling för den som visar framfötterna."

 

sanna_lang-_telefonist.jpgSanna Lang, telefonist, Haparanda

"Jag arbetar som telefonist och det innebär att jag hanterar ca 350 inkommande samtal per dag, enligt instruktion och önskemål från kunderna. Jag tar emot samtalen och kopplar dem vidare, tar emot  meddelanden, osv. Förutom telefonist är jag även mentor för nya medarbetare. Jag lär dem helt enkelt vad det innebär att vara telefonist på Kalix Tele24 och vad som ingår i rollen.

Det bästa med telefonistyrket är att varje samtal är unikt och jag får prata med så många olika människor.

Jag motiveras av att uppnå förväntade mål och att bemöta dem som ringer in på bästa möjliga sätt. Det är viktigt att vara positiv och lyhörd då jag är kundernas  ansikte utåt. Min målsättning är att både kunden och den inringande ska känna sig nöjd efter samtalet.

Jag tycker att Kalix Tele24 är en jättebra arbetsgivare. Jag har bra kollegor och chefer och det finns  en stark ”vi-känsla” i företaget. Jag är inne på mitt femte år som telefonist och i nuläget trivs jag oerhört bra i telefonistrollen. Men jag känner att företaget skulle lyssna om min målsättning var att utvecklas vidare inom företaget."

 

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder telefonpassning, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Kostnadseffektivt Plannja

Komplett funktion med dygnet runt-bemanning och professionellt bemötande.

Tillgänglighet Cosmo Consult AB (fd Tectura)

Bättre tillgänglighet för kunder.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Avlastning Centrumadvokaterna Syd AB

Avlastning minskar stress och ger bättre service.

Dygnet runt-service Arctic Group

Arctic Group finns alltid tillgängligt för support.

Dygnet runt-service Compodium

ComPodium ger bra service dygnet runt.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.
 

Hög servicenivå Landstinget Sörmland

Landstinget Sörmland satsar på hög servicenivå.