Region Norrbotten

Region Norrbotten

Regionen ansvarar  för att de som bor i länet ska ha en trygg vård, ett rikt kulturutbud och fungerande kommunikationer. Man arbetar också med utveckling och tillväxt. Från och med den 1 januari 2017 ingår det även i uppdraget att samordna det regionala utvecklings- och tillväxtarbetet i Norrbotten. Regionen har ca 7500 anställda varav de flesta inom hälso- och sjukvården.

 

Behov

Jenny Jonsson arbetar som Telefonistsupport/kvalitetssamordnare för regionväxeln som består av ca 10 telefonister. De besvarar alla inkommande samtal till huvudväxeln, totalt ca 55 000 samtal i månaden. Våren 2012 bestämde sig dåvarnade Norrbottens Läns Landsting för att innevånare skulle kunna ringa vården dygnet runt, året om. Det beslutade också att den egna växeln, som tidigare, skulle vara bemannad helgfri måndag-fredag 07.30-17.00 och ett avtal om telefonist på distans startade den 7 maj 2012.

Lösning

Uppdraget gick till Kalix Tele24 som redan från början tog över telefonin efter arbetstid och under helgerna. Det senare har även utökats till s k overflow dagtid dvs. vid långa köer i växeln eller vid sjukdom/semestrar styrs samtalen om till Kalix Tele24s telefonister.

Effekt

Jenny Jonsson liksom enhetschef Karin Lundborg och alla telefonister är väldigt nöjda över samarbetet med Kalix Tele24.

"För oss är det sådan trygghet att ha Kalix Tele24 som back-up, såväl i vardagen som när det ringer mycket, eller om det skulle hända något, t ex ett strömavbrott. Då går samtalen direkt över till Kalix Tele24s telefonister. Det känns tryggt."

Jenny upplever att de nu kan erbjuda bättre en bättre service till såväl yrkesverksamma inom regionen som till innevånarna, under kvällar och helger.

"Den svarsservice som Kalix Tele24 kan erbjuda uppskattas inte minst av läkarna inom regionen. Kalix Tele24s telefonister är oerhört professionella och effektiva. De hör av sig direkt om det är någon information som saknas, för att de ska kunna ge den service vi har kommit överens om, säger Jenna Jonsson.

Läs mer om Region Norrbotten på www.norrbotten.se

 

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder svarsservice, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Underlättar arbetet för växel och kundwebb Blomsterlandet

KalixTele24 tar ca 1 500 samtal och 500 mail åt oss i månaden. 

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.
 

Hög servicenivå Landstinget Sörmland

Landstinget Sörmland satsar på hög servicenivå.

Tillgänglighet Chiquita Sverige

Förbättrad tillgänglighet för kunder och konsumenter.

Kalix Tele24 och GDPR

Läs om vårt arbete med GDPR.