Landstinget Sörmland

landstinget SörmlandSörmlands Landsting är en organisation/ myndighet på regional nivå, som ansvarar för en mängd olika verksamheter runtom i hela länet. Den största, och för många den viktigaste verksamheten, är hälso- och sjukvården. Landstinget styrs av direktvalda politiker. Landstinget består av: hälso- och sjukvård, regionsjukhuset Karsudden, tandvård, habilitering och hjälpmedelsservice, kultur- och utbildningsverksamhet och dessutom är de delägare i Länstrafiken.

Behov - hög servicenivå

Under förra året gick Landstinget Sörmland ut i en upphandling gällande kvälls- och nattbemanning av växeln, alla dagar året om, för ett av sina sjukhus, Mälarsjukhuset i Eskilstuna kvällar och nätter samt Nyköpings lasarett under kvällstid. I hård konkurrens vann Kalix Tele24 upphandlingen som gjordes av Sörmland Landstingsservice AB. Avtalet gäller i två år med option på ett tredje. Så småningom utökades behovet till att även omfatta Kullbergska sjukhuset samt s.k. overflow (hjälp vid överbelastning) dagtid, lördagar, söndagar och helgdagar samt övrig tid dagtid under vardagar, för samtliga enheterna.

Lösning - komplett växelbordsfunktion

Avtalet omfattar Kalix Tele24s mest avancerade tjänst och passar företag och organisationer som vill ha en komplett växelbordsfunktion med dygnet runt-bemanning och professionellt bemötande. Som om telefonisterna skulle vara placerad hos företaget eller organisationen i fråga.  Kalix Tele24 är fullt integrerad i landstingets plattform och har bland annat full inblick i landstingets frånvaro- och hänvisningssystem. Inför uppstart fick Kalix Tele24s telefonister genomgå en kundspecifik utbildning om Sörmlands organisation och den terminologi som används inom de olika klinikerna. De inringande, som kan vara patienter, anhöriga eller medarbetare inom organisationen, kommer till landstingets huvudväxel och Kalix Tele24s telefonister. De arbetar dygnet runt, ser till att de inringande får ett professionellt bemötande och blir kopplade till rätt avdelning och person.

Effekt - förbättrad tillgänglighet

”Vi är alltid måna om att hålla en hög service- och kvalitetsnivå gentemot invånarna i Sörmland, säger Thérése Aspelund Bergström Sörmland Landstingsservice AB. Tillgängligheten är enormt viktig och med hjälp av Kalix Tele24 kan vi upprätthålla den höga nivå vi vill hålla oavsett veckodag eller tid på dygnet. Att vi samtidigt har möjligt att spara pengar är en bonus. Allt fungerar jättebra. Vi har bra dialog och uppföljningsmöten som gör att vi känner oss trygga med samarbetet".

Läs mer om Landstinget Sörmland på www.landstingetsormland.se

 

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder telefonpassning, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Hög servicenivå Landstinget Sörmland

Landstinget Sörmland satsar på hög servicenivå.

Vi har nöjda kunder

Läs om vår kundundersökning 2016.

Nyfiken på hur vi jobbar?

Möt några av våra medarbetare.