Hemglass
Hemglass vill sprida glädje med kvalitetsglass till hela familjen. I Sverige finns det idag 30 säljkontor. De är ansvariga för distribution och försäljning av Hemglass produkter och täcker hela Sverige med närmare 300 Hemglassbilar.
Behov – Tillgänglighet och kundservice
Hemglass har varit kund hos Kalix Tele24 länge. Från början hade de behov av en svarstjänst under kvällstid samt täcka upp när samtalsvolymerna varierade efter säsong. Det är betydligt fler som ringer Hemglass en varm sommardag än i mitten av november. Under 2014 har behovet av svarstjänster ändrats då Hemglass såldes av Nestlé. Mycket av konsumentkontakten som tidigare sköttes via Nestlé stod då utan bemanning.
Lösning – Kalix Tele24 sköter konsumentkontakten
Lösningen var till en början att outsourca växeln till Kalix Tele24. Kalix Tele24:s telefonister svarar på alla inkommande samtal. Telefonisterna filtrerar samtalen och ser till att de kopplas till rätt person, eller tar emot och vidarebefordrar ett meddelande till Hemglass personal. När det sedan uppkom nya behov för att lösa konsumentkontakten blev Kalix Tele24 det självklara valet. Förutom att ha hand om svarstjänsten så administrerar Kalix Tele24 även Hemglass info@-mail samt deras Facebook-sida.
Effekt – Avlastning och bättre kundservice
”Genom att outsourca vår växel och konsumentkontakt frigörs massor av tid för oss att jobba med annat. Kunderna får dessutom en snabbare respons i och med att telefonisterna på Kalix Tele24 finns tillgängliga dygnet runt. Det är väldigt bekvämt att använda er, vi vet efter många års erfarenhet att ni gör ett bra jobb”, säger Henrik Wessen, IT-chef Hemglass.
Läs mer om Hemglas på http://hemglass.se/