Compodium

ComPodium arbetar med att hjälpa människor att mötas mer effektivt och klimatsmart. Med världsledande tekniska lösningar hjälper de företag att hushålla med mänskliga och finansiella resurser. Företaget är pionjär i branschen och levererar globala resefria möten genom att tillhandahålla tjänster inom videokonferens och webb-TV.

Behov – service för svenska och utländska kunder

ComPodium är ett företag med globala affärskontakter, vilket ställer höga krav på tillgänglighet dygnet runt. Bra service till kunder och andra kontakter är viktigt för ComPodium. Därför vill att alla som ringer dem ska få svar - oavsett tidpunkt - och få prata med en person istället för med en telefonsvarare. I ett mindre företag hinner man inte alltid själv med att besvara alla samtal.

Lösning – Kalix Tele24 besvarar alla samtal

När ComPodium först började använda sig av Kalix Tele24s tjänster, fungerade telefonisterna som en backup när personalen själv inte hann svara. Sedan har tjänsten utökats allt eftersom. Kalix Tele24 besvarar nu samtliga telefonsamtal till ComPodiums växel, dygnet runt. Telefonisterna kopplar ut samtalen till rätt person och tar meddelanden när personen ifråga är upptagen eller inte är på plats.

Effekt – bra service dygnet runt

"Det fungerar bra och känns tryggt att använda Kalix Tele24s tjänster. Nu vet vi att alla som ringer får svar och god service, samtidigt som vi hinner med resten av vårt arbete. Jag upplever Kalix Tele24 som innovativa – de utvecklar hela tiden sina tjänster. Det är ett av skälen till att vi nu ger dem ett utökat uppdrag, att svara på alla våra samtal. Detta med en dygnet runt-service som är viktig för oss som har kontakter världen över", säger Åsa Koski, koordinator och projektledare på ComPodium.

 

Läs mer om ComPodium på www.compodium.se.

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder telefonpassning, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Kostnadseffektivt Plannja

Komplett funktion med dygnet runt-bemanning och professionellt bemötande.

Tillgänglighet Cosmo Consult AB (fd Tectura)

Bättre tillgänglighet för kunder.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Avlastning Centrumadvokaterna Syd AB

Avlastning minskar stress och ger bättre service.

Dygnet runt-service Arctic Group

Arctic Group finns alltid tillgängligt för support.

Dygnet runt-service Compodium

ComPodium ger bra service dygnet runt.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.
 

Hög servicenivå Landstinget Sörmland

Landstinget Sörmland satsar på hög servicenivå.

Vi har nöjda kunder

Läs om vår kundundersökning 2016.

Nyfiken på hur vi jobbar?

Möt några av våra medarbetare.