Blomsterlandet

 

Blomsterlandet är en svensk butikskedja med 56 enheter från Malmö i syd till Luleå i norr. Vi erbjuder ett brett sortiment av såväl växter och tillbehör för hem och trädgård. Dina växter – vår passion

Blommor berör i alla typer av sammanhang. Genom en kombination av kunskap, inspiration och högt engagemang erbjuder Blomsterlandet ett prisvärt utbud med hög kvalitet där endast fantasin sätter gränserna.

Våra inköp sker oftast direkt från odlaren utan onödiga mellanhänder och i möjligaste mån med svenskodlade växter från lokala odlare. 

Läs mer på www.blomsterlandet.se

 

Behov

Blomsterlandet använde ursprungligen en annan extern leverantör av svarstjänst, men eftersom tjänsten upphörde blev de rekommenderade att använda Kalix Tele24, enligt Andrea Olsén, Kundklubbsansvarig Green Room, hos Blomsterlandet.
"Initialt handlade det om att avlasta vår receptionist som inte hann med alla samtal från kunder, leverantörer och anställda, men när väl vårt nya kundtjänstsystem var på plats, blev Kalix Tele24 även back-up för vår kundklubb".
 

Lösning

Kalix Tele24s agenter tar majoriteten av alla inkommande mejl och samtal för Blomsterlandets medlemsservice som är öppen 08.00–18.00 varje dag. På en månad rör dig sig om ca 1500 samtal och 500 mejl. Högsäsongen sträcker sig från påsk och fram till midsommar och så inträffar två perioder om året då de skickar ut bonusbesked till alla  deras 750 000 aktiva medlemmar. Då blir det en hel del frågor som Kalix Tele24s agenter hjälper till att ta hand om. Avstämning sker regelbundet kring kampanjer och aktiviteter så att Kalix Tele24 kan anpassa bemanningen.
 

Effekt

”Kalix Tele24 underlättar verkligen arbetet för vår växel och kundklubb och garanterar att det alltid finns någon på plats vid lunchtid, efter kontorstid eller vid semestrar, säger Andrea Olsén. Det känns tryggt att jobba med dem och vi uppskattar verkligen att de har erfaren och kompetent personal. Sen uppskattar såväl vi som kunderna den lugna och vänliga norrbottniska dialekten”, avslutar Andrea.

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder telefonpassning, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Underlättar arbetet för växel och kundwebb Blomsterlandet

KalixTele24 tar ca 1 500 samtal och 500 mail åt oss i månaden. 

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Kostnadseffektivt Plannja

Komplett funktion med dygnet runt-bemanning och professionellt bemötande.

Tillgänglighet Cosmo Consult AB (fd Tectura)

Bättre tillgänglighet för kunder.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Avlastning Centrumadvokaterna Syd AB

Avlastning minskar stress och ger bättre service.

Dygnet runt-service Arctic Group

Arctic Group finns alltid tillgängligt för support.

Dygnet runt-service Compodium

ComPodium ger bra service dygnet runt.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.
 

Rekordhög kundnöjdhet!

Ta del av årets resultat

Nyfiken på hur vi jobbar?

Möt några av våra medarbetare.

Kalix Tele24 och GDPR

Läs om vårt arbete med GDPR.