Kalix Tele24 och GDPR

Ett hänglås mot bakgrund av EU:s flagga

Kalix Tele24 är enligt datainspektionen/Personuppgiftslagen, Personuppgiftsbiträde för sina kunder. Föra att kunna utföra svarstjänster måste Kalix Tele24 använda ett register över kundens personal. Ett register innehåller framför allt namn, befattning, kontaktdata och sökord. Kunden avgör,  inom rimlig nivå, vilken information om personalen som Kalix Tele24 som personuppgiftsbiträde ska få tillgång till. 

I och med den nya EU-lagen GDPR arbetar vi på Kalix Tele24 själva med att se över våra register där bland annat kundreistren ingår. Målet med Kalix Tele24s GDPR-projekt är att personregister endast ska lagras under den tid som de används. Kunder har full tillgång till sina register via Kalix Tele24s Kundwebb och vår kontakperson (eller utsedd Personuppgiftsansvarige) ansvarar för att radera information om medarbetare när denne så önskar eller vid anställningens upphörande.

För mer information gå in på: https://www.datainspektionen.se/fragor-och-svar/personuppgiftslagen/vem-ar-personuppgiftsbitrade-och-vilket-ansvar-har-ett-bitrade1/

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder telefonpassning, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Kostnadseffektivt Plannja

Komplett funktion med dygnet runt-bemanning och professionellt bemötande.

Tillgänglighet Cosmo Consult AB (fd Tectura)

Bättre tillgänglighet för kunder.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Avlastning Centrumadvokaterna Syd AB

Avlastning minskar stress och ger bättre service.

Dygnet runt-service Arctic Group

Arctic Group finns alltid tillgängligt för support.

Dygnet runt-service Compodium

ComPodium ger bra service dygnet runt.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.
 

Hög servicenivå Landstinget Sörmland

Landstinget Sörmland satsar på hög servicenivå.

Vi har nöjda kunder

Läs om vår kundundersökning 2016.

Nyfiken på hur vi jobbar?

Möt några av våra medarbetare.

Kalix Tele24 och GDPR

Läs om vårt arbete med GDPR.