Växeltjänster

Att outsourca växeln till oss innebär att vi kan hjälpa er med ännu högre tillgänglighet och servicegrad. Samtidigt som ni sänker era kostnader jämfört med egen eller inhyrd personal. Genom integration av våra och era system får ni en växelfunktion där våra telefonister har tillgång till samma information och besvarar samtalen precis på samma sätt som om de var placerade hos er.

Våra telefonister finns tillgängliga dygnet runt för att besvara era inkommande samtal. Vi kopplar samman vår produktionsplattform med ert hänvisningssystem, kalendersystem eller växel. Telefonisterna får då tillgång till information om era medarbetares frånvaroorsaker och kan ge dem som ringer snabb och korrekt information. När antalet inkommande samtal blir stort och belastningen i växeln ökar har vi den kapacitet som krävs för att snabbt besvara alla samtal.

Tjänsten

  • Vi tar emot era inkommande samtal och svarar med önskad hälsningsfras.
  • Tillgänglighet dygnet runt, året runt om ni önskar.
  • Vi kopplar ut samtalen till efterfrågad person. Givetvis kan samtalen aviseras så ni själva väljer att ta emot samtalet eller be telefonisten ta ett meddelande.
  • Är ni upptagna tar vi meddelanden som omgående skickas via hänvisningssystem, e-post, sms eller fax.
  • Telefonisterna har tillgång till samma information som telefonister placerade hos er, och kan därmed ge samma information och service.
  • Effektiv filtrering av samtalen, vissa ärenden kan hänvisas till hemsida eller e-post.
  • Er växel kan programmeras så samtal kopplas vidare till oss vid så kallad nattkoppling, vid kö på lokal växelarbetsplats, om lokal telefonist inte svarar eller hela tiden, enligt era önskemål.
  • För enkel hantering av hänvisningar och god översikt över de samtal vi besvarar åt er, ingår tillgång till en kundportal på vår hemsida.
  • Med vår app (iPhone/Android) meddelar ni enkelt att ni till exempel sitter i möte eller är på lunch.

Fördelar

  • Ert företag finns tillgängligt och ger alltid god service och ett professionellt bemötande.
  • Ni missar inga affärsmöjligheter eller andra viktiga samtal.
  • Effektivisering av arbetet, eftersom vi svarar i telefonen när ni inte har tid. Ni slipper avbrott i arbetet och kan återkomma till dem som ringt när det passar er bättre.
  • Sänkta kostnader för växelfunktionen jämfört med egen anställd eller inhyrd personal.

Integrationsmöjligheter

  • Koppling mot ert hänvisningssystem för hantering av hänvisningar och medarbetardata. Inlagda frånvarobesked i systemet blir synliga för telefonisterna och telefonisterna kan lägga in eller förändra frånvarobesked, allt i realtid. Medarbetardata synkroniseras varje natt från ert hänvisningssystem till vår produktionsdatabas för korrekt och aktuell data. Det innebär också att informationen finns lagrad i dubbla system vilket ger ökad redundans.
  • Koppling mot ert kalendersystem för hantering av hänvisningar. Inlagda frånvarobesked i kalendern blir synliga för telefonisterna. Användaren väljer själv enkelt vad som ska visas för telefonist och vad som endast ska vara synligt på den egna datorn.
  • Koppling mot er AD-server för att säkerställa aktuell och korrekt medarbetardata.
  • Koppling mot er växel för hantering av hänvisningar. När hänvisningssystem saknas och användarna är vana att själva programmera sina hänvisningar direkt på telefonen.
  • En Connect-server med tillhörande programvara ansluts till er växelplattform. Telefonisterna styr och hanterar samtalen i er växelmiljö och kan trafikoptimera samtalsflödet.
  • Vi ansluter våra Telia Centrex Multi telefonistplatser mot er Telia Centrexgrupp. En förutsättning är att ni använder Marwin hänvisningssystem. I Marwin ser vi överenskommen svarsfras, instruktioner och frånvarobesked samt information om ert företag.

Varför Kalix Tele24?

Att vara ert företags röst utåt är ett stort förtroende. När ni väljer oss får ni en trygg leverantör med över 20 års erfarenhet av svarstjänster. Vårt callcenter fokuserar helt på att svara när det ringer, för att erbjuda en riktigt bra telefonistfunktion.

Vi vet att det hörs när människor mår bra, och att det är när man trivs som man gör ett riktigt bra jobb. Vårt största fokus är därför att vidareutveckla våra telefonister, de personer som svarar för första intrycket av ert företag. Vi satsar på utbildning, coachning och friskvård – vår arbetsmiljö är till och med prisbelönad – viket gör att medarbetarna mår bra och är glada när de besvarar era telefonsamtal. Det märks.

Många stannar länge hos oss och bygger upp värdefull kompetens som kommer våra kunder till godo. Tekniken i våra integrationstjänster är väl beprövad och vi är vana att hantera stora samtalsvolymer. För företag, organisationer, kommuner och landsting. Vi kan helt enkelt växeltjänster.

Mer information

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Genom att skicka in det här fomuläret så accepterar du Molloms användarvillkor.

Våra tjänster kan användas för en mängd behov.
Se hur vi löst det för andra.

Kostnadsbesparing och ökad tillgänglighet SIGMA

Samordning av telefonistservice för samtliga kontor

Avlastning Centrumadvokaterna Syd AB

Avlastning minskar stress och ger bättre service.

Dygnet runt-service Arctic Group

Arctic Group finns alltid tillgängligt för support.

Dygnet runt-service Compodium

ComPodium ger bra service dygnet runt.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.
 

Hög servicenivå Landstinget Sörmland

Landstinget Sörmland satsar på hög servicenivå.

Tillgänglighet Chiquita Sverige

Förbättrad tillgänglighet för kunder och konsumenter.

Vi har nöjda kunder

Läs om vår kundundersökning 2013.

Nyfiken på hur vi jobbar?

Möt några av våra medarbetare.

Kalix Tele24 i media

Se repotaget