Kalix Tele24 Akademien

Genom certifiering av våra telefonister säkerställer vi hög kvalitet och kompetens hos våra medarbetare. För att bli certifierade genomgår alla telefonister en grundutbildning i syfte att lära sig att hantera alla typer av växelsamtal.


Grundutbildning

Varje nyanställd telefonist hos Kalix Tele24 genomgår en modulbaserad grundutbildning under 4–8 veckor. I utbildningen ingår teoripass, praktiskt träning, medlyssning, kompetenstester samt coachning, individuellt och i grupp. Utbildningen genomförs i flera steg och inleds med teori i grupp där de olika delarna i utbildningsplanen redovisas. Detta varvas efterhand med praktik i växeln, med stöd av en mentor, för att sedan övergå till egen praktik. I grundutbildningen går vi igenom följande moment:

• Kommunikationsteknik för telefonist.
• Bemötande och kundinteraktion.
• Hantering av hot och andra svåra växelsamtal.
• Kalix Tele24s Telefonpolicy och telefonkultur.
• Kalix Tele24s Kvalitets- och miljöpolicy.
• Skrivregler och meddelandeteknik i vårt hanteringssystem Flash.
• Utbildning i god "telefon-engelska".
• Arbetsmiljö/ergonomi.
• Kalix Tele24s produktionssystem, samt övriga tekniska system.
• Kalix Tele24s tjänster.
 

Påbyggnadsutbildning

Inom Kalix Tele24 genomförs löpande olika typer av påbyggnadsutbildning. De kan till exempel vara vidareutbildning på en specifik tjänst, eller utbildning på ett utökat antal av våra tjänster. Påbyggnadsutbildningen kan även vara kundspecifik, till exempel i samband med att Kalix Tele24 får in nya kunduppdrag som kräver kundspecifik kompetens.


Kundspecifik utbildning

Många av våra större kunder har valt att köpa kundspecifik utbildning av oss. Tillsammans med kunden upprättar vi ett utbildningsförslag med tydligt syfte och innehåll. Vi ser gärna att kunderna kommer upp till Kalix och får träffa en grupp telefonister och sitta bredvid och samlyssna. Då får de bättre insyn i vår verksamhet och telefonisternas hanteringssystem. Ett alternativ kan vara att vi skickar en (1) eller ett par telefonister till kunden, för att på plats inhämta kunskap och information om företaget, som därefter delges våra telefonister.

Vill du veta mer kontakta Akademin via utbildning [at] kalixtele24.se ()

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder telefonpassning, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Kostnadseffektivt Plannja

Komplett funktion med dygnet runt-bemanning och professionellt bemötande.

Tillgänglighet Cosmo Consult AB (fd Tectura)

Bättre tillgänglighet för kunder.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Kostnadsbesparing och ökad tillgänglighet SIGMA

Samordning av telefonistservice för samtliga kontor

Avlastning Centrumadvokaterna Syd AB

Avlastning minskar stress och ger bättre service.

Dygnet runt-service Arctic Group

Arctic Group finns alltid tillgängligt för support.

Dygnet runt-service Compodium

ComPodium ger bra service dygnet runt.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.