SIGMA


Sigma är ett ledande IT-tjänsteföretag för kunder som kräver en stark lokal närvaro och global leveranskapacitet. Huvudkontoret ligger i Göteborg och idag finns företaget på ett tjugotal orter i Sverige och i ytterligare sex länder. Sigma har omkring 1200 medarbetare och erbjuder både bredd och spets inom IT och management. Sigma har under de år företaget varit verksamt, haft en relation till ett stort antal företag och organisationer på den svenska marknaden. Bland kunderna kan bl.a. nämnas Intersport, IKEA, Malmö Stad, Försvarsmakten m.fl. 

Behov - samordning

Sigma har varit kund hos Kalix Tele24 alltsedan 2008. Tidigare hade man haft en decentraliserad organisation där varje kontor ansvarade för sin egen IT-och växellösning. I en strävan att effektivisera och konsolidera verksamheten beslutade man 2008 att upphandla gemensamma växeltjänster för sina kontor på samtliga 23 orter och övergå till mobil telefoni med gemensamt huvudnummer. Efter en jämförelse av olika leverantörer föll valet på Kalix Tele24 som upplevdes presentera den bästa lösningen.

Lösning - en växellösning för alla kontor

Med Kalix Tel24s tjänst Access med AD-länk, besvaras alla inkommande samtal till Sigmas växel på distans av Kalix Tele24s telefonister. Vid upptaget eller frånvaro tar telefonisten meddelande som vidarebefordras via mail och sms. AD-länken gör att telefonisterna har realtids-data om medarbetarna i organisationen och är uppdaterade när eventuella ändringar görs. Som ett komplement görs avstämning 2-3 ggr per år då man även går igenom statistik över samtalsflödet.

Effekt - förbättrad tillgänglighet

”För oss har samordningen via Kalix Tele24 naturligtvis inneburit sänkta kostnader, men även ökat tillgängligheten väsentligt, säger Jonas Lilja, IT-chef på Sigma. Svarstiden på inkommande samtal ligger idag på i genomsnitt fem sekunder - det är svårslaget.  Vi har även under åren ”trimmat in” organisationen väl hos Kalix Tele24 och det blir inte många felkopplingar. En förutsättning är naturligtvis att man själv har ordning och reda på sitt AD. Det fungerar förbaskat bra, helt enkelt och det finns ingen anledning att ändra på ett vinnande koncept!”

Läs mer om Sigma på www.sigma.se
 

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder telefonpassning, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Kostnadseffektivt Plannja

Komplett funktion med dygnet runt-bemanning och professionellt bemötande.

Tillgänglighet Cosmo Consult AB (fd Tectura)

Bättre tillgänglighet för kunder.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Kostnadsbesparing och ökad tillgänglighet SIGMA

Samordning av telefonistservice för samtliga kontor

Avlastning Centrumadvokaterna Syd AB

Avlastning minskar stress och ger bättre service.

Dygnet runt-service Arctic Group

Arctic Group finns alltid tillgängligt för support.

Dygnet runt-service Compodium

ComPodium ger bra service dygnet runt.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.
 

Vi har nöjda kunder

Läs om vår kundundersökning 2016.

Nyfiken på hur vi jobbar?

Möt några av våra medarbetare.