Plannja

Plannja är ett av Europas ledande varumärken inom förädlade tunnplåtsprodukter för byggmarknaden. Med rötterna i Norden och hjärtat nära stålet, har Plannja förädlat produkter i tunnplåt ända sedan 1967. Plannja designar, utvecklar och producerar tak samt tillbehör som höjer värde och komfort på byggnader.

Behov – Kostnadseffektivitet

Plannja ägs av SSAB som tidigare skötte deras telefonilösning. Men eftersom SSAB är ett större bolag med andra krav och därmed kostnader kopplade till sin växel så fanns det behov av att hitta en annan telefonilösning för Plannja. Plannja behövde dessutom sänka kostnaderna och öka tillgängligheten utan begränsade öppettider.

Lösning – komplett växelbordsfunktion

Valet var i slutändan ett enkelt och kostnadseffektivt alternativ - Kalix Tele24 tog över hela telefonistfunktionen. På köpet fick Plannja ökad tillgänglighet dygnet runt och kunde på så sätt även öka servicegraden.

Plannjas avtal omfattar Kalix Tele24s mest avancerade tjänst och passar företag och organisationer som vill ha en komplett funktion med dygnet runt-bemanning och professionellt bemötande. Kalix Tele24 är fullt integrerad i Plannjas plattform och har bland annat full inblick i Plannjas frånvaro- och hänvisningssystem.

Effekt – Hög servicegrad

”Jag blev mycket imponerad av Kalix Tele24 som leverantör under implementeringsfasen. De var fokuserade och var noga med att leverera en tjänst med hög kvalitet. Det var mycket som vi aldrig hade tänkt på innan och det blev tydligt vad vi behövde göra för att Kalix Tele24 skulle kunna leverera ett bra tjänsteinnehåll.

Vi har varit kunder länge och har ett bra samarbete där Kalix tele24 är proaktiva och ställer frågor när det är något som inte verkar stämma. Jag skulle utan tvekan rekommendera Kalix Tele24 till andra företag med liknade behov”, intygar Leif Jönsson, IT-chef Plannja.

 

Läs mer om Plannja på www.plannja.se

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder telefonpassning, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Kostnadseffektivt Plannja

Komplett funktion med dygnet runt-bemanning och professionellt bemötande.

Tillgänglighet Cosmo Consult AB (fd Tectura)

Bättre tillgänglighet för kunder.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Kostnadsbesparing och ökad tillgänglighet SIGMA

Samordning av telefonistservice för samtliga kontor

Avlastning Centrumadvokaterna Syd AB

Avlastning minskar stress och ger bättre service.

Dygnet runt-service Arctic Group

Arctic Group finns alltid tillgängligt för support.

Dygnet runt-service Compodium

ComPodium ger bra service dygnet runt.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.
 

Vi har nöjda kunder

Läs om vår kundundersökning 2016.

Nyfiken på hur vi jobbar?

Möt några av våra medarbetare.