Arctic Group

Arctic Group är ett IT-konsultbolag med internationellt fokus, som har sina rötter i norra Sverige. Företaget finns representerat i Luleå, Piteå, Stockholm samt Kuala Lumpur i Malaysia. De bygger IT-system för kunder över hela världen. Dotterbolaget Arctic Customs Solutions är inriktade på IT-system för tullverk, med kunder framför allt inom Europa.

Behov – support dygnet runt

Arctic Customs Solutions behöver alltid vara tillgängliga. Kunderna finns i olika länder och tidszoner och deras verksamhet är i gång dygnet runt. Om systemen inte fungerar blir det snabbt långa lastbilsköer vid tullen, vilket gör att problem måste åtgärdas omgående. För att Arctic Customs Solutions ska uppfylla sina Service Level Agreements (SLA) krävs att det alltid finns någon som svarar - dygnet runt och på engelska. Arctic Group vill även ha en professionell svarsservice under kontorstid, så kunder alltid kommer fram även om konsulterna ofta är upptagna.

Lösning – Kalix Tele24 svarar alltid

Kalix Tele24s telefonister besvarar alla samtal till Arctic Customs Solutions supportnummer dygnet runt, samt till Arctic Groups växelnummer dagtid. Vid supportärenden tar telefonisterna kontaktuppgifter samt en kort beskrivning av vad saken gäller. Ärendet vidarebefordras sedan till medarbetarna i Malaysia, enligt en ständigt uppdaterad jourlista. Övriga samtal hanterar telefonisterna enligt respektive persons önskemål, och kopplar vidare eller tar meddelanden.

Effekt – SLA uppfylls, hög professionalitet

Med Kalix Tele24s hjälp har hela Arctic Group fått en väl fungerande telefonservice. De finns tillgängliga för sina kunder dygnet runt och kan uppfylla sina SLA-er.

”Det är en stor trygghet för oss att alltid ha någon som svarar", säger Jan-Ove Högberg, ansvarig för tullproduktområdet. "Intrycket är professionellt, med en välutbildad telefonist som svarar oavsett tid på dygnet. Kunden blir sedan kontaktad av rätt person i stället för att själv behöva ringa jourhavande som kanske är hemma eller ligger och sover."

Helena Öhman, ansvarig för bl a telefoni på Arctic Group, är också nöjd med tjänsten.

”Bra att ha någon som alltid svarar trevligt i telefonen och hjälper oss ge ett proffsigt bemötande. Jag och mina kollegor använder Kalix Tele24s app för att hänvisa oss vid möten, lunch osv, vilket fungerar jättebra”, säger Helena.

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder telefonpassning, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Kostnadseffektivt Plannja

Komplett funktion med dygnet runt-bemanning och professionellt bemötande.

Tillgänglighet Cosmo Consult AB (fd Tectura)

Bättre tillgänglighet för kunder.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Kostnadsbesparing och ökad tillgänglighet SIGMA

Samordning av telefonistservice för samtliga kontor

Avlastning Centrumadvokaterna Syd AB

Avlastning minskar stress och ger bättre service.

Dygnet runt-service Arctic Group

Arctic Group finns alltid tillgängligt för support.

Dygnet runt-service Compodium

ComPodium ger bra service dygnet runt.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.
 

Vi har nöjda kunder

Läs om vår kundundersökning 2016.

Nyfiken på hur vi jobbar?

Möt några av våra medarbetare.